رپورتاژ

۵ نکته مهم جهت خرید حلوا ارده به توصیه حلوای عقاب

۵ نکته مهم جهت خرید حلوا ارده به توصیه حلوای عقاب

حلوا ارده چیست
حلوا ارده چیست

حلوا ارده چیست (تعریف حلوای عقاب از حلوا ارده مرغوب) 

حلوا ارده چیست
حلوا ارده چیست

حلوا ارده یکی از محصولات سنتی ایرانی است که از دوران گذشته تا به امروز، جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به خوراکی‌های اصیل و طبیعی دارد. این خوراکی دلچسب و مغذی به واسطه ترکیبی از طعم و عطر فوق‌العاده، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. برای انتخاب حلوا ارده مرغوب و ارتقای تجربه مصرف، باید به ویژگی‌های اساسی آن توجه کنیم. در این مقاله، با ۵ توصیه برند قدیمی حلوای عقاب در تولید حلوا ارده آشنا خواهیم شد تا بهترین نوع حلوا ارده را با رعایت معیارهای کیفی انتخاب کنیم.

ویژگی اولمواد اولیه با کیفیت در تهیه حلوا ارده مرغوب

اولین و مهم‌ترین توصیه در تهیه حلوا ارده مرغوب، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مناسب است. یکی از مهم ترین مواد اولیه جهت تهیه محصول حلوا ارده، کنجد می باشد. کنجد از قدیمی‌ترین دانه‌های شناخته شده و مورد استفاده بشر است که مصرف آن بر روی عملکرد مغز، تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، جلوگیری از گرفتگی رگ های قلب و درمان کم خوابی موثر می باشد. همچنین این دانه مغذی حاوی پروتئین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، ویتامین E و ویتامین های گروه B است. در شرکت حلوای عقاب کلیه مواد اولیه ورودی از جمله کنجد مطابق با الزامات سخت گیرانه ترین استانداردهای بین المللی کیفی و ایمنی وارد شرکت شده و پس از نمونه برداری های متعدد و انجام آزمون های مختلف (به خصوص آزمون آفلاتوکسین، آزمون های اکسیداسیون چربی، آزمون های ارزیابی حسی و …)، در صورت تایید، مورد فرآوری و استفاده قرار می گیرند. آفلاتوکسین ها ترکیباتی به شدت سمی هستند که منجر به بروز عوارض ناخواسته ای در ارتباط با سلامت انسان ها می شوند. دانه کنجد از محصولاتی است که در صورت نگهداری نامناسب، مستعد تولید آفلاتوکسین است. در شرکت حلوای عقاب کلیه کنجد های ورودی به شرکت از لحاظ وجود یا عدم وجود سم آفلاتوکسین مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند و در صورت منفی بودن نتیجه آزمون، کنجد ورودی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی دومپوست گیری کنجد

پوست‌گیری باعث حذف فیبر غیرقابل هضم کنجد می‌شود، ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد، میزان آلاینده‌های شیمیایی را به حداقل می‌رساند، به داشتن رنگی یک دست و طعم بدون تلخی کمک می‌کند. بنابراین می بایست پوستگیری کنجد به طور کامل و به درستی انجام پذیرد. این فرایند در شرکت حلوای عقاب با دقت کنترل می گردد.

ویژگی سوممیزان کنجد (ارده)

تنظیم نسبت ارده و شیره، یکی از اصول اساسی در تهیه حلوا ارده می باشد. بهتر است مقدار شیرین کننده به نسبت درست تنظیم گردد تا حلوا ارده به بهترین شکل ممکن حاصل شود. اعتماد به یک برند تولید کننده که کنترل کیفیت خود را بر اساس الزامات شرکت‌های استاندارد معتبر دریافت کرده اطمینان حقیقی را از این موضوع فراهم می‌کند.

با توجه به خواص تغذیه ای و درمانی کنجد و به منظور تولید محصولی خوش طعم و باکیفیت، میزان ارده موجود در محصول حلوا شکری طبق استاندارد می بایست حداقل۵۰% باشد. حلوای تولید شده توسط شرکت حلوای عقاب به دلیل توجه به سلامت مصرف کننده، دارای ۱۰% ارده (کنجد) بالاتر از حد استاندارد می باشد.

ویژ‌گی چهارمشیوه تهیه

روش تهیه حلوا ارده نقش بسزایی در کیفیت نهایی آن ایفا می‌کند. با توجه به اهمیت دما و زمان پخت، باید مراحل تهیه را به دقت انجام داد تا حلوا ارده یا حلوا شکری اصیل و مطبوع حاصل شود. هرچند این خوراکی سنتی است، اما ترکیب تکنولوژی روز و تجربه سنتی این امکان را فراهم می‌آورد که بهترین خروجی رقم بخورد. اندازه گیری دقیق دما و رطوبت محیط، روش مخلوط کردن و غیره تنها در صورتی ممکن است که تکنولوژی روز در خدمت یک دستور پخت سنتی و قابل اعتماد باشد. بافت محصول حلوا ارده به شدت به شیوه تهیه آن بستگی دارد. بخش بزرگی از لذت تجربه حلوا شکری به کیفیت بافت این محصول باز می‌گردد، به شکلی که اگر بافت بسیار سفت و به شکلی باشد که به دندان بچسبد سبب آزردگی خواهد بود، بهتر است بافت محصول نهایی مانند الیاف، نرم باشد به صورتی که در دهان به سادگی آب شود.

ویژگی پنجمبهداشت در تهیه

یکی از دغدغه‌های زندگی مدرن، مسئله بهداشت و سلامت غذا می باشد. مصرف‌کننده همیشه با این سؤالات بسیار مهم مواجه است که آیا در روند تولید مواد غذایی مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شده است؟ آیا در روند انتقال، ایمنی و سلامت غذا در نظر گرفته شده است؟ بسیاری دیگر از این دست سؤالات که برای مصرف‌کننده معمولاً بی‌پاسخ می‌ماند. یکی از راه‌های پی بردن به امنیت مواد غذایی که مصرف می‌شوند، بررسی مجوزها، گواهی‌نامه‌ها و استانداردهایی است که تولیدکننده دریافت می نماید. خوشبختانه سازمان‌های معتبری در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارند که به خوبی شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی در جهان را رصد کرده و در صورت تأیید، گواهی‌نامه‌هایی در این زمینه صادر می‌کنند. شرکت حلوای عقاب به عنوان اولین تولیدکننده محصولات کنجدی و فعال در صنعت غذا در ایران توانسته است تا با رعایت موازین متعدد بهداشتی، ایمنی و کیفیت مواد غذایی موفق به دریافت استانداردهایی از قبیل ISO و BRC و IFS شود.

تهیه حلوا ارده مرغوب
تهیه حلوا ارده مرغوب

حلوا ارده عقاب طعمی اصیل و سلامت

هرچند حلوا ارده (شکری) یک محصول سنتی و یک خوراکی قدیمی ایرانی است و روش‌های تهیه سنتی آن می‌تواند فریبنده باشد اما تهیه علمی و استفاده از تکنولوژی‌های روز می‌تواند بهترین کیفیت را رقم بزند.

شرکت حلوای عقاب که بیش از ۸۰ سال در تولید حلوا ارده سابقه دارد، با بهره‌گیری از به روز‌ترین تکنولوژی های جهان و به کار گیری مرغوب ترین مواد اولیه، طعم اصیل این حلوا را حفظ کرده و تولید آن را با تکنولوژی مدرن آمیخته است و همچنین با افزایش میزان کنجد و کاهش قند در تولید حلوا ارده (شکری)، شاخصه‌های سلامت و کیفیت این محصول را افزایش داده است.

شرکت حلوای عقاب گروهی از محصولات با طعم‌های اصیل و جدید مانند؛ حلوا ارده با پسته و بادام زمینی، حلوا ارده کنجدی، حلوا ارده ساده، حلوا ارده نرم، حلوا ارده بدون شکر و حلوا ارده با گل محمدی را جهت پوشش سلایق مختلف تولید و عرضه می نماید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات حلوای عقاب می‌توانید به وب‌سایت حلوای عقاب به آدرس Oghabhalva.com مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا